qIZLOŽBE/ Marko Gutić Mižimakov – Obzor događaja

U petak, 7. listopada u 19 sati u Galeriji Multimedijalnog kulturnog centra, Split, otvara se izložba Marka Gutića Mižimakova. Kroz izloženu audio-slikovnu kompoziciju pokret, glas, šum, nabor, zvukovi daha kroz prazninu i dodira na površini školjki, te drugi označitelji osjetilnog stvaraju narativ spekulativno-holografske kulture.

Izložba se može razgledati radnim danom do 14. listopada u terminima od 18 do 21 sat. 

Izložena audio-slikovna kompozicija uprostoruje elemente procesa rada na izvedbi ‘Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinje’.  Pokret, glas, šum, nabor, zvukovi daha kroz prazninu i dodira na površini školjki, te drugi označitelji osjetilnog stvaraju narativ spekulativno-holografske  kulture smještene na rubu Obzora događaja.

Pod velikom količinom kutnog gibanja nastaje akrecijski disk Crne rupe. Rub akcijskog diska predstavlja točku nepovrata, mjesto propadanja kojem ni svjetlo ne uspijeva pobjeći. Ovaj sisajući prag masivnog prekida naziva se Obzor događaja. Ijako ne možemo vidjeti Crnu rupu, vidimo njezine učinke na tvarno s ove strane Obzora. Poput koreografije, ne vidimo je izravno, vidimo samo njezine učinke na tijela, prostor i vrijeme.

Koji je događaj Obzora događaja? Postoji pretpostavka da se sve informacije sadržane u Crnoj rupi zapravo ne mogu izgubiti, već ostaju kodirane na tankom kvantnom sloju njena ruba. Na temelju ove hipoteze Crna rupa je samo holografska projekcija – dvodimenzionalna enkripcija koja projicira trodimenzionalnu sliku. Druga pretpostavka tvrdi da je informacija o tome što se nalazi s one strane Obzora događaja, prisutna u suptilnoj promjeni gravitacijskog polja. Ako je gravitacija zakrivljenost prostor-vremena, onda možemo reći da Crna rupa prevodi informacije u svojevrsnu partituru zapisanu na gravitacijskom polju. Ovaj fenomen je nazvan mekom dlakom Crne rupe (Black hole’s soft hair). Je li neprimjereno usporediti ju sa stidnim dlakama oko mog anusa?

Ako se nađeš u sigurnoj udaljenosti od moje Crne rupe, mlada lovkinje, i uspiješ smisliti način da bi sačekala vrijeme potrebno da meka dlaka u gravitacijskom polju dođe u kontakt s tvojim senzorima, možda čak i uspiješ doloviti sve podatke koje prikupim putem, te rekonstruirati sliku one strane Obzora.  Astrofizičkarka i pop-znanstvena autorica Janna Levin kaže da bi ekvivalent ovome bilo pokušati obnoviti Oxfordski rječnik engleskog jezika nakon što ga zapalimo. Ali to, zaključuje, ne znači da to ne bismo trebali učiniti.

Pod velikom količinom kutnog gibanja nastaje akrecijski disk. 

Prema sebi i u sebe povlači svjetove: nedovršene romane Samulea R. Delanya, ulični wrackjazz Vesne Gorše, ITSOFOMO Davida Wojnarowizca, taskove Lilie Mestre, plazma jogu Curioa Kithecae, afektivne klonove, Feldenkrizu, isječke riffova Dir En Grey i drugih bendova s početka 2000tih, keramički tehno koral Nike Pećarine, rejverska sjećanja McKenzie Wark, dečke koji baš i nisu, Zvukospjeve i njihov steamwittcraft, bodyhorror Octavie Butler, Resemble.AI i Midjourney i DALL-E 2, zadivljenost sa Encantado Lie Rodriguez, padajuću teoriju plesa Emilyn Caid, crno-bijeli sjaj Alvina Baltropa, Melone Patafiziku, safire Anne Nowicke, architectroniku Kodwo Eshuna, OOO, šiljogupce, bioakustični poremećaj Luke Bekavca, objektni ples Sonje Pregrad, okrutni optimizam Lauren Berlant, nemogućnost nadanja i pop-znanstvena predavanja Janne Levin, gay cowboye AToMR, growling Soma Dive, 12 pravila klasične animacije itd. 

Pri čemu dolazi do prirasta mase ovog tijela, a svijeta više nema.

Marko Gutić Mižimakov ( r. 1992.) izvedbom, animacijom, tekstom i zvukom pristupa digitalnim slikama i fizičkim objektima kao pokretačima afektivne razmjene između tijela. Njeguje suradnju s drugim umjetnica⁞ima i često surađuje s kolektivom queerANarchive, DISCOllective, audiovizualnim umjetnikom Nikom Pećarinom i plesnim umjetnicama Sonjom Pregad i Lanom Hosni. Diplomirao je na Odsjeku za nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a trenutno je dio programa za umjetnička istraživanja pri a.pass-u Advance Performance and Scenography Studies, u Briselu.

Rad kolektiva queerANarchive financijski podržava Zaklada Kultura nova. Program qIZLOŽBE financijski podržava Ministarstvo kulture i medija RH i Grad Split. 

Izložba je dio festivala Platformat.